Зрозуміти, що учні засвоїли матеріал, можна через так
зване «безсловесне спілкування» з ними. Якщо вчитель розуміється на різних
сигналах тіла, це може допомогти йому ставитися до своїх учнів з більшим
розумінням.
Мова тіла, або безсловесне спілкування, включає в себе
вираз обличчя, контакти через погляд, позу, жести і фізичний вигляд. Якщо ви як
учитель почуваєтеся непевно щодо розпізнавання цих сигналів на уроці,
скористайтеся такими спостереженнями:
- Якщо руки складені вільно, без напруження, а пальці переплетені, учень почуває себе спокійно і впевнено.
- Якщо ж руки зціплені, або міцно стискують парту і тремтять, то учень відчуває занепокоєння або страх. Якщо він прикриває рукою обличчя, то він у такий спосіб захищає себе від учителя або від того, хто питає.
- Якщо голова учня нахилена, це означає, що учень дуже уважно слухає. Якщо він тримає голову високо піднятою, це є ознакою того, що він відтворює інформацію.
- Якщо існує зоровий контакт між учителем і учнем, то це означає, що учень зосереджений і зацікавлений.
- Якщо очі учня широко розкриті – він задоволений ходом бесіди.
- Якщо учень насупився або дивиться скоса, він відчуває певний дискомфорт у класі.
- Якщо учень потирає свій ніс. Посмикує себе за вуха або волосся – це сигнал того, що він не зовсім розуміє вчителя.
- Якщо учень знизує плечима, це означає його байдужість.
- Якщо руки учня складені навхрест на грудях, це означає, що він блокує вхідну інформацію або намагається захистити себе.
- Якщо тіло учня знаходиться в розслабленому стані, це є свідчення його неуважності.