Бернард ШОУ

Узагалі говорячи, влада не псує людей, зате дурні, коли вони у владі, псують владу.


вівторок, 16 грудня 2014 р.

Учитель уміє та знає...

Перелік ключових компетентностей, визначений українськими педагогами


1. Уміння вчитись передбачає, що:

  • учень сам визначає мету діяльності або приймає учителеву;
  • проявляє зацікавленість навчанням, докладає вольових зусиль;
  • організовує свою працю для досягнення результату;
  •  відбирає або знаходить потрібні знання, способи для розвзання задачі;
  • виконує в певній послідовності сенсорні, розумові або практичні дії, прийоми, операції;
  •  усвідомлює свою діяльність і прагне її вдосконалити;
  • має уміння й навички самоконтролю та самооцінки.


2. Соціальна компетентність передбачає такі здатності:
  •    аналізувати механізми функціонування соціальних інститутів суспільства, визначаючи в них власне місце, та проектувати стратегії свого життя з урахуванням інтересів і потреб різних соціальних груп;
  •       продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, виконувати різні ролі й функції в колективі проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими;
  •   застосовувати технології трансформації та конструктивного розвязання конфліктів, досягнення консенсусу, брати на себе відповідальність за прийняті рішення та їх виконання;
  •   спільно визначати цілі діяльності, планувати, розробляти й реалізувати соціальні проекти і стратегії індивідуальних та колективних дій;
  •     визначати мету комунікації, застосовувати ефективні стратегії спілкування залежно від ситуації, вміти емоційно налаштуватися на спілкування з іншим.

3. Загальнокультурна компетентність дозволяє особистості:
  •   аналізувати й оцінювати найважливіші досягнення національної, європейської та світової науки і культури, орієнтуватися в культурному та духовному контекстах сучасного українського суспільства;
  •     застосовувати засоби й технології інтеркультурної взаємодії;
  •    знати рідну й іноземні мови, застосовувати навички мовлення та норми відповідної мовної культури, інтерактивно використовувати рідну й іноземні мови, символіку та тексти;
  •   застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на систему індивідуальних, національних і загальнолюдських цінностей, для розроблення й реалізації стратегій і моделей поведінки та карєри;
  •    опанувати моделі толерантної поведінки та стратегії конструктивної діяльності в умовах культурних, мовних, релігійних та інших відмінностей між народами, різноманітності світу й людської цивілізації.

4. Здоровязберігаюча компетентність.
Життєві навички (компетентності, що сприяють здоровому способові життя.

4.1. Життєві навички, що сприяють фізичному здоровю:
  4.1.1. Навички раціонального харчування;
  4.1.2. Навички рухової активності;
  4.1.3. Санітарно-гігієнічні навички;
  4.1.4. Режим праці та відпочинку.

 4.2. Життєві навички, що сприяють соціальному здоровю:
  4.2.1. Навички ефективного спілкування:
  •  уміння слухати;
  • уміння чітко висловлювати свої думки;
  •  уміння відкрито виражати свої почуття, без тривоги та звинувачень;
  •   володіння невербальною мовою (жести, міміка, інтонація тощо);
  •  адекватна реакція на критику;
  •  уміння просити про послугу або допомогу.
  4.2.2. Навички співчуття:
  • уміння розуміти почуття, потреби і проблеми інших людей; уміння висловити це розуміння;
  • уміння зважити на почуття інших людей;
  •   уміння допомагати та підтримувати.
  4.2.3. Навички розвязування конфліктів:
  • уміння розрізняти конфлікти поглядів і конфлікти інтереси;
  • уміння розвязувати конфлікти поглядів на основі толерантності;
  •  уміння розвязувати конфлікти інтересів за допомогою конструктивних переговорів.
  4.2.4. Навички поведінки в умовах тиску, погроз, дискримінацій:
  •  навички впевненої (адекватної) поведінки, зокрема й застережливих дій щодо ВІЛ-СНІДу;
  • уміння розрізняти прояви дискримінації, зокрема щодо людей з особливими потребами, ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД;
  • уміння обстоювати свою позицію та відмовлятися від небажаних пропозицій, зокрема й пов’язаних із залученням до куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин;
  •  уміння уникати небезпечних ситуацій і діяти при загрозі насилля.
  4.2.5. Навички спільної діяльності та співробітництва:
  •  уміння бути “членом команди”;
  • уміння визнавати внесок інших у спільну роботу;
  •  уміння адекватно оцінювати свої здібності та свій внесок у спільну діяльність.

4.3. Життєві навички, що сприяють духовному та психічному здоровю:
  4.3.1. Самоусвідомлення та самооцінка:
  •  уміння усвідомлювати власну унікальність;
  • позитивне ставлення до себе., інших людей, до життєвих перспектив;
  • адекватна самооцінка: уміння реально оцінювати свої здібності й можливості, а також адекватно сприймати оцінки інших людей.
  4.3.2. Аналіз проблем і прийняття рішень:
  • уміння визначати суть проблеми та причини її виникнення;
  • здатність сформулювати декілька варіантів розвязання проблеми;
  • уміння передбачати наслідки кожного з варіантів для себе та інших людей;
  • уміння оцінювати реальність кожного варіанта, враховуючи власні можливості та життєві обставини;
  •  здатність вибирати оптимальні рішення.

  4.3.3. Визначення життєвих цілей та програм:

Немає коментарів:

Дописати коментар