Бернард ШОУ

Узагалі говорячи, влада не псує людей, зате дурні, коли вони у владі, псують владу.


неділя, 21 грудня 2014 р.

Рольова гра «Вибори»

Рольова гра «Вибори» 
(на прикладі виборів Президента класу)
 Мета: 

  • пояснити термін «демократія» через проведення виборів; поглибити, систематизувати, закріпити знання учнів щодо порядку проведення виборів в державі; розкрити основні положення Закону України «Про вибори Президента України»;
  • сформува­ти навички правомірної поведінки та свідомих дій громадянина-виборця; розвивати вміння учнів працювати з нормативно-правовими актами, використовувати їх на практиці; критично мислити; працювати в колективі;
  • сприяти виробленню свідомого ставлення до виборів та значимості особистої участі у них; виховувати активну громадянську позицію, лідерські якості.
Тип уроку: формування практичних навичок.
Форма уроку: рольова гра.
Структура уроку:
1.Організаційний момент.
2.Систематизація знань учнів в рольовій грі «Вибори».
3.Підсумки уроку.
   Навчально-методичне забезпечення: обладнана до дня виборів виборча дільниця (шкільний кабінет), кабіна для таємного голо­сування, бюлетені, список виборців, протоколи, урна для голосування.

         1.    Організаційний момент
Незадовго до уроку-імітації голосування розпочалася передвиборча кампанія. На посаду Президента класу свої кандидатури подали троє осіб: Сеньків Ольга, Башта Дмитро та Тимків Дмитро. Кандидати у Президенти класу мали виконати ряд завдань: сформувати свою команду (від 2 до 4 учасників), виготовити плакат агітаційного змісту, політичний слоган, коротку передвиборчу програму.
За тиждень до проведення рольової гри-імітації виборів було розприділено ролі учасників дійства (голова та члени виборчої комісії (учні 11 класу), спостерігачі (учні 9-Б класу), представники засобів масової інформації (учні 8-Б класу), довірені особи кандидатів у Президенти (учні 9-А класу), виборці (учні 9-А класу).
Голова та члени виборчої комісії перед процесом виборів приготували необхідну документацію: список виборців, контрольний талон, бюлетені, протоколи.

2. Систематизація знань учнів
Вступне слово вчителя.
Учитель повідомляє про порядок проведення гри, пропонує уч­ням згадати порядок проведення виборів, визначити порядок дій виборця та членів комісії; визначає місце для таємного голосування (умовну кабіну), надає скриньку для голосування.

Рольова гра «Вибори».
Перед початком голосування, члени комісії перевіряють скринь­ку для голосування, вкидають контрольний талон, опломбовують її, перевіряють кіль­кість бюлетенів і вносять її в протокол.
Розпочинається процедура голосування. Виборці отримують бюлетень тільки після того, як подадуть документ що посвідчує особу та поставлять свій підпис у списку виборців проти свого прізвище і у відривному (контрольному) талоні виборчого бюлетеня. Заповнення бюлетеня відбувається у кабіні для таємного голосування.
Голосування триває 30 хв. Після закінчення голосування комісія продовжує роботу. В приміщенні дільниці під час підрахунку голосів, окрім комісії, мають право залишитися тільки спостерігачі, довірені особи кандидатів та ЗМІ.
Члени комісії виконують процедури гасіння невикористаних бюлетенів, підрахунку кількості тих, хто проголо­сував за відривними талонами і підписами в списку, а також проце­дуру підрахунку голосів (додаток).
За підрахунками голосів перемогу здобув Тимків Дмитро (11 голосів). 8 голосів отримала Сеньків Ольга, 5 голосів віддали виборці за Башту Дмитра. Не використаних бюлетенів – 2. Зіпсований – 1.

3. Підсумки уроку
Учитель аналізує хід гри, вказує на припущені помилки.
Важливо пам’ятати, що головним завданням рольової гри «Вибори» є переконання молодих людей в тому, що брати участь у виборах – це їх громадянський обов’язок перед суспільством, у якому вони живуть. Важливим результатом проведення такого уроку є отримання навиків участі у виборчому процесі.



 Додаток 


Вибори Президента 9-А класу
Калуської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №4


П Р О Т О К О Л
про підсумки голосування

від _________ р.

1. Всього виборців                                                                                      __________
2. Взяли участь у голосуванні                                                                    __________
3. Всього бюлетенів                                                                                    __________
4. Одержали бюлетені                                                                                 __________
5. Визнано недійсними                                                                               __________
6. Визнано зіпсованими                                                                              __________

Результати голосування:
Башта Дмитро Іванович                                                                             __________
Сеньків Ольга  Мирославівна                                                                   __________
Тимків Дмитро Васильович                                                                     ___________                                                          

Керуючись Законом України «Про вибори Президента» виборча комісія визнає, що найбільшу кількість голосів виборців віддано _________________________________
___________________, який(яка) вважається обраним(ою) на посаду Президента класу.

Голова виборчої комісії

Члени виборчої комісії:


Немає коментарів:

Дописати коментар