Бернард ШОУ

Узагалі говорячи, влада не псує людей, зате дурні, коли вони у владі, псують владу.


понеділок, 15 грудня 2014 р.

Турнір юних правознавців


10 грудня 2014 року, в рамках відзначення Дня прав людини між 9-ми класами пройшов інтелектуальний поєдинок. Турнір юних правознавців провели Голинська Н.А., вчитель правознавства та Христонько Т.В., педагог-організатор. Відповідальну та почесну місію оцінити знання учнів 9–х класів виконало журі, яке очолювала Куриляк Н.Г. 
Командам «Адвокат  і КО» (9-А клас) та «Правники» (9-Б клас) було запропоновано шість конкурсів: «Інтелектуальний штурм», «Юридична консультація», «Конкурс капітанів», «Хороший юрист – добрий математик»,  «Юридичний семафор» та «Конкурс газет та емблем». 
Учасники турніру продемонстрували високий рівень знань із основ правознавства, ораторського мистецтва, вміння вести наукову полеміку, аргументувати свою позицію.
Турнір з правознавства надав можливість його учасникам презентувати свої досягнення у вивченні права, сприяв творчому вдосконаленню та реалізації здібностей талановитих учнів, формуванню покоління молодих правознавців, розвитку та самореалізації юних особистостей.


Турнір юних правознавців
 Мета: з’ясувати, як учні знають основні поняття з правознавства, популяризувати правові закони, розвивати пізнавальний інтерес до предмета, навчити дітей користуватися своїми правами в різних ситуаціях; розвивати зв’язне  мовлення,  критичне  мислення через  вміння аналізувати ситуації, висловлювати  свою  думку, доводити  та  спростовувати  твердження; cпрямовувати пізнавальну активність на самовдосконалення, творчий зріст особистості; виховувати у школярів інтерес до правових знань, почуття відповідальності за свої вчинки, почуття причетності до процесу творення правової держави в Україні; сприяти формуванню правосвідомості підлітків.
Навчально-методичне забезпечення: зала прикрашена учнівськими малюнками, газетами на правову тематику, висловами про закон, право, нормативно-правові документи: Конституція України, Закон України «Про політичні партії в Україні», «Про об'єднання громадян».
Учасники гри: учні 9-А та 9-Б класів (в команді 10 чоловік, решта – група підтримки).   

 Христонько Т.В., педагог-організатор: Добрий день! У турнірі знавців права зустрінуться 2 команди дев’ятикласників – «Адвокат і КО» та «Правники».
Голинська Н.А., вчитель правознавства: Дозвольте представити вам членів журі. Голова журі – Куриляк Н.Г., заступник директора з виховної роботи, Цяпура Л.М. – соціальний педагог, Належатий І.П. – вчитель історії, Гусак К. – учениця 11 класу,заступник президента учнівського парламенту. (Вихід команд, привітання – кожен член команди коротко розповідає про себе).
Познайомились, починаємо гру.


І конкурс. Інтелектуальний штурм.
Вам необхідно по черзі відповісти на 10 запитань. Часу на роздуми немає. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. (Додаток 1) Після конкурсу журі підраховує і оголошує кількість балів кожного класу.

II конкурс. Юридична консультація
Вам необхідно надати юридичну консультацію з певного юридичного факту. Повна правильна відповідь – 5 балів. За доповнення відповіді – від 1 до 3 балів. (Додаток 2)

III конкурс.  Конкурс капітанів
Капітани команд «наосліп» вибирають карту із юридичним терміном. За допомогою жестів, без слів вони мають пояснити своїй команді, який термін вони обрали. За правильно вгадану відповідь – 3 бали. (Додаток 3)

IV конкурс. Хороший юрист – добрий математик!
Ви повинні розв’язати правове рівняння (необхідно замість букв підставити відповідну цифру). За правильну відповідь –  3 бали. Час на виконання завдання – 1 хвилина. (Додаток 4)

V конкурс. Юридичний семафор
Учні отримують картки з надписами (право чи обов’язок) і повинні визначитися після оголошення ситуації, яку картку треба підняти. Кожна правильна відповідь – 1 бал. (Додаток 5).

VІ конкурс  газет та емблем
Цей конкурс для групи підтримки учасників гри, які готували газету та емблему для своєї команди. Оцінюється змістовність, відповідність темі та творчий підхід до завдання. Оцінювання цього конкурсу  - 5 балів.

Голинська Н.А., вчитель правознавства: Ось і завершився правознавчий турнір. Ми пригадали  свої права та обов’язки, навчились розв’язувати юридичні задачі, аналізувати правові ситуації. А найголовніше – побачили, що майбутнє України у ваших руках. В руках розумної, правосвідомої молоді.

Нагородження переможців дипломами та солодкими призами.

Додаток 1.
Інтелектуальний штурм
9-А клас
1.      Основний міжнародний документ, що захищає права людини?
                                                      (Загальна декларація прав людини)
2.      Здатність особи своїми діями здійснювати права та обов’язки.
(Дієздатність)
3.      Найвища соціальна цінність у державі – це….
(Людина)
4.      Певні спеціальні можливості, необхідні людині віком до 18 років існування й досягнення зрілості
 (Права)
5.      Гімназія, школа – юридична чи фізична особа?
 (Юридична)
6.      Назвати одну із форм захисту прав дітей, позбавлених батьківського   піклування                                                                                                         (Опіка)
7.      З якого віку наступає кримінальна відповідальність?
 (з 16 років)
8.      Держава, в якій реально забезпечені охорона та захист основних прав людини.
(Правова держава)
9.      Дії, вчинені з метою захисту інтересів прав особи, що захищається, шляхом нанесення шкоди тому, хто посягає, якщо такі дії були обумовлені необхідністю негайного запобігання посяганню.
(Необхідна оборона)
10. За нанесення матеріальних збитків яка настає відповідальність?
(Матеріальна)
9-Б клас
1.  Основний міжнародний документ із прав дитини?
 (Конвенція про права дитини)
2. Адміністративне правопорушення – проступок чи злочин?
(Проступок)
3. Складова культури, яка забезпечує дитині належний рівень знань
 (Освіта)
4. Людина, віком до 18 років
(Дитина)
5. Стихійне лихо – це юридична дія чи подія?
(Подія)
6. Спільність людей, що пов’язані між собою кровними, родинними або шлюбними зв’язками                                                                                        (Сім’я)
7. Соціальні відносини, що регулюються нормами права.
(Правовідносини)
8.      Правила поведінки, що встановлює церква для віруючих.
(Релігійні норми)
9.      Соціальна спільнота, де зберігають і примножують традиції роду
 (Родина)
10. З якого віку людина може вибирати своє громадянство
 (з 18 років)
Додаток 2.
Юридична консультація
9-А клас
1. Громадянин Кравченко, перебуваючи в нетверезому стані, розбив вітрину магазину. Адвокат наполягає, що правопорушення скоєно з необережності, бо підсудний був у такому стані, що не контролював своєї поведінки. Дайте правову оцінку даної ситуації.

9-Б клас
 1. Двоє молодих повнолітніх дівчат відпочивали на пляжі занадто оголені, за що були доставлені до відділку міліції. Проаналізуйте ситуацію.


Додаток 3.
 
 Картки з юридичними термінами: «декларація», «закон», «держава», «права людини».




 Додаток 4.
Хороший юрист – добрий математик!

1. Розв’яжіть рівняння: (необхідно замість букв підставити відповідну цифру)
А : Б + В – Г = Ґ, де:
А – мінімальний вік громадян України (у роках), з якого вони можуть створювати політичні партії чи вступати до діючих політичних партій. (Закон України «Про політичні партії в Україні», ст. 6);
Б – мінімальний вік осіб (у роках), які мають право створювати громадські організації. (Закон України «Про об'єднання громадян», ст. 11);
В – мінімальний вік осіб (у роках), які мають право створювати молодіжні та дитячі організації.(Закон України «Про об'єднання громадян», ст. 11);
Г – мінімальний вік осіб (у роках), які можуть бути членами громадських організацій (крім дитячих та молодіжних). (Закон України «Про об'єднання громадян», ст. 12);
Ґ – одна й та ж особа не може бути обрана Президентом більш ніж Ґ строків підряд. (Конституція України, ст. 103).
18:18+15-14=2


Додаток 5.
Юридичний семафор

Визначити – право чи обов’язок
Берегти шкільне майно                   (обов’язок)
Ходити до школи                            (обов’язок)
Жити у  сім'ї                                     (право)
Мати друзів                                     (право)
Старанно вчитися                            (обов’язок)
Поважати старших                           (обов’язок)
Отримувати інформацію                (право)
Не бути скривдженим, приниженим  (право)
Виконувати доручення                   (обов’язок)
Допомагати рідним                         (обов’язок)