Сучасний урок неможливо уявити без використання новітніх
технологій, які здатні зацікавити сучасного школяра, зробити процес навчання
більш різноманітним та ефективним.
Найбільш ефективними формами
організації навчальної діяльності виявилася робота в групах. Групи на уроці —
це добровільні об'єднання учнів, що мають подібні позиції стосовно проблем,
обговорюваних у ході уроку.
Умови,
необхідні для ефективних результатів
- · свідома творча взаємозалежність членів групи;
- · інтенсивне творче спілкування між учасниками;
- · усвідомлення необхідності особистої участі й відповідальності за успіх спільної роботи;
- · уміння працювати з напарником або у складі невеликої групи;
- · регулярне обговорення всією групою ходу роботи з метою підвищення її ефективності.
Роль вчителя
(керувати, не втручатись)
- · визначити цілі заняття (академічні й соціальні);
- · сформувати навчальні групи (чим менша група, тим краще);
- · розподілити ролі між учнями в середині групи;
- · видати завдання, роз’яснити учням, який очікується результат;
- · пояснити критерії якості виконаної роботи;
- · дати можливість кожному висловитися щодо шляхів виконання завдання;
- · перевірити, чи кожен член групи засвоїв матеріал попереднього завдання;
- · переконатися, що учні познайомилися з матеріалом, який вивчається і дійшли спільної думки про те, які висновки на основі цього матеріалу можна зробити;
- · залучити до роботи всіх членів групи;
- · уважно вислухати думки членів груп;
- · критикувати погляди, а не людей, які їх висловлюють;
- · допомогти учням розпочати роботу в групі;
- · контролювати ефективність заняття і втручатися в його хід у разі необхідності;
- · оцінювати роботу учнів за допомогою тестів, перевіряючи уміння застосовувати свої знання і навички;
- · організовувати обговорення членами групи рівня взаємодії одне з одним.
Оцінка учнем власної участі в роботі малої групи
Показники
|
Завжди
|
Звичай-но
|
Іноді
|
Ніколи
|
Я добре співпрацював із своїми товаришами
|
||||
Я намагався зрозуміти та ви-конати спільні завдання
|
||||
Я завжди брав участь в обгово-ренні завдання
|
||||
Я висловлював нові ідеї та вносив конструкттивні пропозиції
|
||||
Я запрошував інших до роботи та підбадьорював
|
Немає коментарів:
Дописати коментар