Бернард ШОУ

Узагалі говорячи, влада не псує людей, зате дурні, коли вони у владі, псують владу.


четвер, 11 грудня 2014 р.

Виховна година з елементами дискусії


 «Пізнаємо світ разом»

Мета: розширити уявлення учнів про місце і роль людини в суспільстві; формувати в учнів почуття власної гідності; спонукати до самовдосконалення; виховувати громадянську позицію, лідерські якості.
Навчально-методичне забезпечення: імпровізований мікрофон, плакати з написами «ТАК», «НІ», «НЕЗНАЮ. ВАЖКО ВІДПОВІСТИ», настільна карта світу, аркуші для індивідуальної роботи та роботи в групах, кольорові стрічки.












Хід заняття
І. Мотивація
 Ми поговоримо про місце і роль людини в суспільстві, поглибимо знання про якості гідної, достойної особистості і ви зможете дізнатись про себе дещо нове.
Подумайте півхвилини і продовжте речення, записане на дошці: «Від сьогоднішнього заняття я очікую…»

ІІ. Основна частина
 - Що найважливіше в житті кожної людини? Чого людина найбільше прагне? (відповіді учнів)
 - Так, напевне, це щастя. Кожен із нас хотів би бути щасливим. А що для вас є щастям?

Вправа «Мікрофон»
 «Я почуваюся щасливою людиною, коли…».

 У кожного з вас своє бачення щастя, а це доводить, що всі ви різні та кожен є індивідуальністю, що у кожного є свої бажання, свої прагнення, життєві плани...
 - Як, на вашу думку, ми можемо реалізувати свої прагнення та життєві плани? Що допоможе нам це зробити?

 Антон Павлович Чехов вважав, що «людині потрібні не три аршини землі, не садиба, а вся земна куля, де на просторі вона могла б показати всі свої властивості душі». - Як ви розумієте ці слова?
 - Що означає, на вашу думку, «душа»?  
- А що потрібно, щоб показати силу своєї особистості?
- Як ви розумієте слово «програма» та «особистість»?  

Вправа «Мозковий штурм»  (Складаємо асоціативний ряд)
 Програма - Особистість
 - план - людина
 - режим - індивідуальність
 - дії - професіонал
 - закони - «яскрава» людина
 - напрям - творча людина

 - А тепер ми об’єднаємось в команди (учні витягують стрічки певного кольору, що їм найбільше припав до душі. Колір стрічки і стане предметом об’єднання в групи).

 Завдання командам: дайте визначення «програми» та «особистості» за підібраними словами, використавши асоціативний ряд та запропонуйте свої слова.
Програма розвитку особистості
 1. Поглиблювати знання з психології.
 2. Розвивати уміння долати конфлікти.
 3. Формувати толерантність.
 4. Вчитися співчувати, співпереживати.
 5. Розвивати уміння зрозуміти інших.

Технологія «Займи позицію»
 І.Завдання.  
 Звернімось до слів Дугласа Макартура, який говорив, що «у цьому світі немає гарантій, є тільки можливості».  Тож дайте відповідь на запитання: «Чи легко в сучасному світі реалізувати свої можливості?» Якщо так, станьте у класі біля плаката із написом «Так», далі, відповідно, біля плакатів «Ні», «Не знаю. Важко відповісти».
 2. Підготовка учнів до обґрунтування своєї позиції, чому саме вони її обрали та пояснення представниками кожної групи з наведенням аргументу (один учень – один аргумент).
3. Вислуховування позицій та аргументів учнів.
4. Якщо після обговорення цього питання хтось із учнів змінить свою позицію, треба йому запропонувати стати біля відповідного плаката та пояснити, чому змінилась його думка.

Практичне завдання «Знайди свої можливості»
- У вас є програма розвитку особистості і більшість з нас переконалися, що в сучасному світі можна реалізувати свої можливості. Що потрібно зробити та які кроки по втіленню даної програми? Запишіть план дій з реалізації своїх можливостей (3-5 пунктів).

- Як ви думаєте, чому люди часто не реалізують свої можливості? Що їм заважає?
 (Завдання командам: записати власні позиції на розданих аркушах паперу у формі хмаринок, які вчитель наклеює на карту світу)

- Що ми бачимо? Що закриває нам «Світ»?
 - Пригадайте вислів «Хто володіє знанням – той володіє світом».
 - Що потрібно для того, щоб світ перед нами «відкрився»? Що відкриває нам світ?

Орієнтовані відповіді учнів
 - наполеглива праця, відповідальність, впевненість в своїх силах, позитивний підхід до життєвих обставин, отримання знань, сила волі та ін.

 Це особисті якості, які допоможуть нам «відкрити» світ. 

ІІІ. Підведення підсумків. «Очікування»
 Отже, ми з’ясували, що допоможе нам відкрити Світ.
 - Чи виправдались ваші очікування щодо заняття? 
Вправа «Мікрофон» та прийом Незакінчені речення»
 «Сьогодні на занятті я зрозумів…»