Калуська
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4
Проект: «Я і закон»
Творча група:
Керівник:
Класний керівник 8-Б класу, вчитель правознавства Голинська Н.А.
Члени групи:
Заступник директора з
навчально-виховної роботи Куриляк Н.Г.
Практичний психолог Золотняк І.С.
Голова ради школи Морис Б.В.
Президент учнівського парламенту Конарська Алла (11 кл.)
Головний спеціаліст служби в справах
дітей Кадоб’янський О.І.
Працівник кримінальної міліції в
справах неповнолітніх Яцків Т.Д.
Те,
чого сьогодні навчається в класі одне покоління, стане нормою життя наступного.
Актуальність проекту:
Для розбудови правової держави та
громадянського суспільства в Україні важливим є формування нового, вищого рівня
правосвідомості та правової культури населення. Великого значення у світлі
цього набувають правове виховання і правова освіта школярів. Без глибоких знань
прав, свобод, чинного законодавства еволюційний розвиток жодного суспільства не
відбувається.
Необхідність проведення та
вдосконалення правового виховання в сучасній загальноосвітній школі пояснюється
тим, що воно сприяє розвитку: міцної бази знань у галузі права й політики (прав
людини і демократії); уміння критично мислити і спілкуватися з людьми;
позитивного ставлення до громадянських дій та ініціатив і верховенства права;
бажання й здатності брати участь у суспільному житті).
Правове виховання не ставить за
мету дати професійні правові знання, воно лише передбачає дати базу, яка б дала
змогу законно вчинити в тій чи іншій правовій ситуації.
Підвищення рівня правових знань у
школярів, їх правосвідомості та правової культури можливі лише за умови
повсякденного, професійно організованого правового виховання, здійснюваного з
використанням усіх його форм, у тому числі й за допомогою проекту.
Мета проекту:
Ø формування правової та
громадянської культури особистості, підвалиною якої є повага до прав і свобод
людини, до демократі як основи державного устрою;
Ø вироблення навичок правомірної
поведінки;
Ø формування особистої
відповідальності за долю держави;
Ø формування активної громадянської
позиції.
Завдання проекту:
Ø отримання знань про право та
державу, про права й обов’язки громадян у конституційній демократичній державі;
Ø формування поваги до Конституції
України;
Ø практична спрямованість вивчення
законів України;
Ø формування правомірної поведінки,
попередження правопорушень, негативних проявів серед підлітків;
Ø формування навичок здорового
способу життя;
Ø розвинення бажання і здатності
брати участь у громадському житті міста та держави;
Ø оволодіння практичними навичками,
необхідними кожній людині для життя в сучасному громадянському суспільстві.
Учасники проекту:
цільова група, учні та педагоги
школи, батьківська громадськість, позашкільні установи, служби міста, які
відповідають за роботу з дітьми та учнівською молоддю, органи місцевого
самоврядування, працівники органів правопорядку, суду та прокуратури.
Тривалість проекту:
довгостроковий (2,5 роки).
Тип проекту:
практико-орієнтований.
Яке значення має проект:
проект має регіональне значення.
План реалізації проекту:
І-й етап (2013 рік, ІІ
семестр)
Пошуково-аналітичний
-
визначення теми, мети проекту;
-
створення цільової групи;
-
збір і вивчення інформації та її аналіз;
-
пошук та опрацювання методичної і наукової літератури;
-
створення учнівського клубу «Правознавець».
ІІ-й етап (2014 рік)
Практичний
-
зустріч з представниками правоохоронних органів, органів місцевого
самоврядування, служби у справах сім’ї, молоді та спорту;
-
робота учнівського клубу «Правознавець»;
-
проведення круглих столів, дискусійних клубів, виховних заходів, конкурсів
малюнків на правову тематику;
-
участь у місячнику правових знань;
-
консультації психолога;
-
анкетування учнів та вчителів.
ІІІ-й етап (2015 рік)
Презентаційний
-
підготовка презентаційних матеріалів;
-
вивчення можливостей подальшого впровадження отриманих
результатів;
-
презентація проекту.
Очікувані результати:
Ø сформована правова свідомість та громадянська
культура учнів;
Ø отримані знання про права й
обов’язки громадян у правовій державі, сформоване почуття поваги до Конституції
України та Законі України;
Ø подолання негативних поглядів та
переконань;
Ø виховання почуття відповідальності
за власні вчинки;
Ø сформований рівень соціальної
зрілості учнів, достатній для забезпечення його самостійності у різних сферах
життєдіяльності.
Ті держави здатні стати великими, у яких великі малі люди.
О. Довженко
Члени клубу
«Правознавець»
Конарська Алла
–президент ради клубу (11 клас)
Герич Марія – (11
клас)
Гусак Катерина
- (11 клас)
Салій Роман
–(9-А клас)
Башта
Дмитро –(9-А клас)
Ващак Іван
–(9-А клас)
Дзундза
Володимир –(9-А клас)
Кузів Наталія
–(9--Б клас)
Гаразд
Христина–(9-Б клас)
Капець
Назар –(9-Б клас)
Сондей
Анастасія –(8-Б клас)
Федорів Іванна –( 8-Б клас)
Демчук Вікторія
–(8-А клас)
Тимків Зоряна
–(6--Б клас)
Керівник: Голинська Н.А., учитель
правознавства